Wiadomości z rynku

czwartek
8 maja 2025

Warsztat samochodowy może być kompletny

7 maja 2025
 
Czy warsztat ciężarowy może być gotowy na wszystko – od wymiany tachografu po naprawę skrzyni biegów w ciągniku rolniczym? Inter Cars w kampanii „Jasne, że mamy” pokazuje, że odpowiedź brzmi: tak. Oferujemy nie tylko części, ale też kompleksowe wsparcie – od szkoleń technicznych, przez wyposażenie warsztatu po gospodarkę odpadami. Więcej na ten temat opowie Tomasz Czarniecki, Market Menedżer Polska.

Jaki jest główny cel kampanii „Jasne, że mamy”, szczególnie w kontekście oferty dla pojazdów ciężarowych?

Tomasz Czarniecki, Market Menedżer Polska Inter Cars: Kampania „Jasne, że mamy” przede wszystkim ma pokazać, że nasza oferta jest ułożona w sposób przemyślany, z perspektywy mechanika. Podchodzimy do tego na zasadzie kompletacji, czyli staramy się mieć w ofercie nie tylko daną część, czy podzespół, ale też wszystkie elementy potrzebne przy naprawie. Mówimy tu m.in. o śrubach, uszczelniaczach, zabezpieczeniach i wielu innych rzeczach, których brak może znacząco wydłużyć naprawę pojazdu. Drugi aspekt to nasza stale rozwijająca się oferta do pojazdów nietypowych jak na branżę samochodową ale bardzo istotnych w funkcjonowaniu gospodarki: ciągników rolniczych, kombajnów, czy maszyn budowlanych. Trzecim filarem kampanii jest wsparcie dla warsztatów – wyposażenie w narzędzia, urządzenia diagnostyczne, gospodarka odpadami, czy umowy inwestycyjne.

Jak szeroka jest oferta Inter Cars dla warsztatów zajmujących się naprawą pojazdów ciężarowych? Co szczególnie wyróżnia Waszą propozycję?

Nasza oferta odpowiada na aktualne potrzeby rynku. Przykładem są tachografy – firmy transportowe poruszające się w ruchu międzynarodowym muszą je wymieniać na modele nowej generacji. Słuchaliśmy rynku i dzisiaj mamy pełną ofertę tachografów oraz komponentów potrzebnych do przezbrojenia pojazdów na nowe warunki.

Jakie korzyści oferuje Inter Cars swoim klientom w segmencie ciężarowym – poza samym asortymentem?

Podchodzimy do tego kompleksowo - oferujemy wszystko, co jest potrzebne dla funkcjonowania warsztatu: od wyposażenia i diagnostyki, przez oprogramowanie, odbiór odpadów, po szkolenia techniczne i szkolenia miękkie. Zapewniamy także sprawne, regularne dostawy oraz finansowanie: leasingi, umowy inwestycyjne, które znacząco przyspieszają rozwój biznesu.

Czy oferta Inter Cars obejmuje też specjalistyczne narzędzia i sprzęt diagnostyczny? Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem?

Nasza oferta jest bardzo szeroka – od narzędzi ręcznych, przez kompletne wózki narzędziowe, urządzenia diagnostyczne, po sprzęt do geometrii kół. To również specjalistyczne podnośniki, które są w stanie podnieść każde auto i pojazd, które poruszają się na drogach. Nowością w naszej ofercie jest bus serwisowy – mobilny warsztat, który możemy przygotować pod indywidualne potrzeby i specyfikę pracy danego klienta.

Dla jakich warsztatów skierowana jest ta oferta – głównie dużych serwisów flotowych, czy również mniejszych firm?

Naszym klientem może być każdy, kto działa w segmencie ciężarowym – niezależnie od skali. Formy wsparcia dostosowujemy do wielkości warsztatu. Produktowo oferta jest taka sama dla wszystkich.

Czy oferta Inter Cars jest szczególnie dopasowana do konkretnych typów pojazdów?

Staramy się odpowiadać na bieżące potrzeby rynku. Najwięcej na drogach jest ciągników siodłowych, więc naturalnie mamy do nich największy wybór części. Ale nasza oferta obejmuje również pojazdy z wszelkiego rodzaju specjalistycznymi zabudowami, naczepy, autobusy. Wszystko pod kątem części eksploatacyjnych, hydrauliki, pneumatyki, specjalnych elementów zabudów.

A co z pojazdami starszymi i rzadziej spotykanymi modelami? Czy Inter Cars również ma do nich części?

Tak, mamy. Najczęściej są one magazynowane w naszym centrum logistycznym w Zakroczymiu, które może dostarczyć część w dowolne miejsce Europy w ciągu 24 godzin. Magazynujemy je zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem.

Jakie są dziś największe wyzwania w segmencie ciężarowym – w Polsce i Europie?

Bez wątpienia trudna sytuacja polskich firm transportowych. Wysokie koszty pracy i opłat drogowych, a z drugiej strony – brak ładunków. Skutkuje to spadkiem rentowności i w wielu przypadkach zakończeniem działalności.

Czy zauważacie wzrost zainteresowania częściami do pojazdów elektrycznych?

Temat z perspektywy rynku ciężarowego uważnie obserwujemy, ale obecnie skala zapotrzebowania jest niska – wynika to z małej liczby tego typu pojazdów na naszych drogach. W przyszłości widać jednak potencjał szczególnie w transporcie miejskim. Długodystansowy transport to duże wyzwanie – tu częściej mówi się o wodorze, czy LNG, ale to wymaga zmian w infrastrukturze. To proces na dłużej niż dekadę.

Na koniec – czy oferujecie wsparcie techniczne i szkolenia dla mechaników zajmujących się pojazdami ciężarowymi?

Tak, mamy Dział Szkoleń. W naszej ofercie znajdują się szkolenia miękkie i szkolenia techniczne, prowadzone zarówno przez naszych trenerów, jak i organizowane w ścisłej współpracy z najważniejszymi dostawcami. Oferujemy możliwość dofinansowania szkoleń w ramach umów inwestycyjnych. Cieszą się one dużym zainteresowaniem – pozwalają optymalizować koszty, podnosić kwalifikacje i dzięki temu poszerzać zakres usług warsztatu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.